Usein kysytyt kysymykset

MYYMÄLÄSSÄ ASIOINTI

Missä myymälänne sijaitsevat? Mihin asti olette auki?

Löydät myymälöiden sijainnit ja aukioloajat Myymälät ja aukioloajat -sivulta.

 

Mitkä maksutavat käyvät myymälöissä?

Tällä hetkellä myymälämme vastaanottavat maksuja käteisenä, korttimaksuina (Visa ja MasterCard) sekä kryptomaksuina (Bitcoin, Litecoin ja Ethereum).

 

Miten kryptoilla maksaminen onnistuu myymälässä?

Kryptoilla voi maksaa myymälässämme skannaamalla kryptomaksuvälittäjämme QR-koodin ja tekemällä siirron valitsemallasi valuutalla ja lompakkosovelluksella omalla mobiililaitteellasi.

Kryptoilla maksaessasi varaathan n. 15 minuuttia maksun vahvistamiseen. Huomioi, että kryptomaksuvälittäjämme kurssi ei välttämättä ole reaaliaikainen ja se saattaa poiketa viimeisimmästä vaihtokurssista. Maksu suoritetaan aina maksuvälittäjämme vaihtokurssin perusteella. Maksamme oman välittäjämme kulut, mutta sinun tulee itse maksaa mahdolliset muut kulut.

 

Voinko asioida myymälässä suoraan vai pitääkö minun varata tuotteet etukäteen verkkokaupasta?

Myymälässä voi asioida suoraan. Sinun ei tarvitse tehdä etukäteen varausta tuotteista verkkokaupan kautta. Huomioithan kuitenkin, että varaamme tuotteita vain etukäteen maksettuihin tilauksiin.

 

Ovatko tuotesivuilla ilmoitetut varaston saatavuustilanteet paikkansa pitäviä?

Pääasiassa kyllä. Voit siis tarkistaa tuotteen saatavuuden helposti ja nopeasti tuotesivulta. Toki satunnaisesti varastosaldoissa voi esiintyä heittoa. Tarkistamme varastosaldoja säännöllisesti, joten valtaosa saatavuustiedoista on kuitenkin ajantasaisia!

Jos haluat varmistaa tuotteen saatavuuden, voit soittaa myymälään ja tiedustella sitä suoraan. Valitettavasti chat- ja sähköpostiasiakaspalvelusta ei voida varmistaa tuotteiden saatavuutta, sillä asiakaspalvelija näkee samat tiedot jotka on tuotesivuilla esillä.


VERKKOKAUPASSA ASIOINTI

Mitkä maksutavat käyvät verkkokaupassa?

Verkkokaupassa voi maksaa tällä hetkellä vain tilisiirrolla. Valitettavasti korttimaksuongelmien vuoksi korttimaksut ovat verkkokaupassa väliaikaisesti poissa käytöstä. Näet ajankohtaisen tilanteen kassasivulta.

Selvitämme mahdollisuuksia jatkaa kortti- ja kryptomaksujen vastaanottamisen jatkamista.

 

Kuinka nopeasti saan tilaukseni?

Käsittelemme maksut tavallisesti joka arkipäivä ja lähetämme tilauksen 1-3 arkipäivän kuluessa maksun vastaanottamisesta. Tällä hetkellä pääasialliset lähetyspäivät ovat tiistaisin ja perjantaisin.

Riippuen valitsemastasi toimitustavasta on lähetys perillä tavallisesti 1-5 arkipäivän kuluessa siitä, kun se on lähtenyt varastoltamme.

Täten toimitusaika tilauksen tekohetkestä on n. 2- 8 arkipäivää. Keskimäärin tilaukset toimitetaan 4 arkipäivän sisällä tilauksen tekemisestä.

Tavallisesti tuotteita on heti saatavilla, mutta toisinaan varastotilanne saattaa vaihdella. Mikäli tilaamaasi tuotetta ei ole heti saatavilla, selvitämme sen saatavuutta ensin n. viikon ajan. Jos tuotetta ei ole mahdollista toimittaa, olemme sinuun yhteydessä korvaavan tuotteen sopimiseksi.

Huomioithan, että ilmoittamamme toimitusajat ovat arvioita, ja tekijät kuten sesonkiajat ja ylitsepääsemättömät esteet voivat vaikuttaa toimitusaikoihin.

  

Lähetetäänkö tuotteet Suomesta vai käytättekö ns. dropshippingiä?

Kaikki tilaukset lähetetään Suomesta omalta varastoltamme. Emme koskaan dropshippaa.

 

Voinko tilata tuotteita ulkomailta? Mihin maihin toimitatte? Onko ulkomaille tilaaminen turvallista? Voiko paketti jäädä tulliin?

Voimme lähettää tuotteita kaikkiin EU-maihin. EU:n sisällä vallitsee ns. tavaran vapaan liikkuvuuden periaate, joka tarkoittaa sitä, että yhdessä jäsenvaltiossa laillisesti myytäviä tuotteita saa vapaasti ostaa kaikista jäsenvaltioista.

EU-jäsenmaiden välisiä lähetyksiä ei tarvitse tullata. Tilaaminen on turvallista, kaikki lähettämämme paketit ovat löytäneet ongelmitta perille.

Valitettavasti emme pääsääntöisesti voi lähettää tuotteita EU:n ulkopuolisiin maihin, sillä se vaatii erillisen vientiluvan. Isommista eristä voimme kuitenkin keskustella, laitathan meille viestiä aiheesta.

  

Miten tilisiirrolla maksaminen tehdään?

Saat tilauksesi yhteydessä ohjeet tilisiirron tekemiseksi. Tilisiirto tehdään omassa verkkopankissasi.

 

Verkkopankkini ei anna minun tehdä tilisiirtoa, mitä teen?

Tilimme on kirjoilla Saksassa, joten varmista, että olet sallinut Saksan verkkopankkisi ulkomaanmaksujen listalla. Jos pankkisi vaatii vastaanottajan osoitetta, käytä maksuohjeissa kerrottuja tietoja.

 

Pitääkö tilisiirtoon liittää jotain tietoja? Mistä tiedätte, mitä tilausta maksu koskee?

Kirjoita tilisiirron viestikenttään tilausnumerosi. Tilausnumerossa on #-merkki ja viisi numeroa. Jos pankkisi ei hyväksy #-merkkiä, kirjoita pelkät numerot.

Jos unohdit kirjoittaa tilausnumeron viestikenttään tai kirjoitit vahingossa verkkokauppamme maksuviitteen, pyrimme täsmäämään maksun nimesi perusteella. Jos tilauksen vastaanottaja on eri kuin maksaja ja unohdit liittää viestikenttään tilausnumeron, lähetä meille viesti jotta tiedämme täsmätä maksusi oikeaan tilaukseen.

 

Haluan perua tilauksen, miten toimin?

Jos tilausta ei ole vielä maksettu, sinun ei välttämättä tarvitse tehdä mitään. Perumme maksamattomat tilaukset viikon kuluttua tilauksen tekemisestä.

Jos olet jo maksanut tilauksen, mutta sitä ei ole vielä lähetetty, laita meille viesti jossa ilmoitat tilinumerosi. Ilman tilinumeroa emme pysty palauttamaan maksua. Viesti kannattaa laittaa hyvissä ajoin, sillä viestejä lukeva henkilö ei välttämättä ole sama kuin tilausten pakkaaja.

Jos tilaus on jo lähetetty, sinun tulee ilmoittaa asiasta viestitse 14 vuorokauden sisällä paketin vastaanottamisesta ja palauttaa tilaus saadaksesi hyvityksen. Palautuksen voi tehdä postitse tai suoraan myymälässä. Etukäteisilmoitus palautuksesta on välttämätön. Noutamatta jäänyt paketti ei riitä palautusilmoitukseksi.

Voit tehdä palautuspyynnön myös sivustomme kautta, mikäli olet rekisteröinyt asiakastilin tilausta tehdessäsi. Kun olemme hyväksyneet palautuspyyntösi, saat sähköpostitse palautusohjeet.

 

Kun koetan tilata tuotteita, saan kassalla virheilmoituksen “tilausta ei voida toimittaa antamaasi osoitteeseen”. Mistä tämä johtuu?

Tällä hetkellä Helsingin myymälän varastossa olevia tuotteita ei voi suoraan tilata postitse. Jos haluat tilata tuotteita postitse, varmista, että tuotetta on saatavilla verkkokaupan päävarastolla tai Turun myymälässä.

Voimme tarvittaessa siirtää tuotteen Helsingin myymälästä verkkokaupan varastoon. Laita meille viesti, jossa kerrot tuotteen, määrän ja mahdollisen tuotevariaation (pakkauskoko, väri tms) niin teemme siirron arkipäivisin muutaman tunnin kuluessa.

 

 

VAPORISAATTORIT

Onko vaporisaattori laillinen?

Lyhyt vastaus: vaporisaattori on laillinen. Nykyisen tupakkalain mukaan kuivan yrtin vaporisaattori ei täytä mitään niistä ehdoista, joiden mukaan tietyt laitteet on laissa kielletty. Myymistämme vaporisaattoreista ei yksikään polta mitään, mikään ei syty palamaan ja mistään ei muodostu tuhkaa. Tulli tosin on tulkinnut lakia virheellisesti ja siksi jotkut ulkomaisista kaupoista vaporisaattorinsa ostaneet ovat jääneet ilman laitettaan, koska tulli on takavarikoinut ne, mutta tulli on tulkinnut lakia eikä noudattanut sitä kirjaimellisesti.

Vaporisaattorini ei toimi, mitä teen?

Lue ensin vaporisaattorin käyttöohjeen vianetsintä-osio ja varmista, onko kyseessä jokin laitteen ominaisuus, esim. matkalukko tai virransäästötila, joka on kytkeytynyt päälle. Yleensä käyttöohjeesta löytyy myös mahdolliset virhekoodit, jotka auttavat vian selvityksessä.

 

Vaporisaattoria kannattaa huoltaa säännöllisesti. Pesä, ilmakanava ja suukappale on hyvä pitää puhtaina. Näin vaporisaattori pysyy pidempään toimintakuntoisena. Joskus vika saattaa korjaantua puhdistuksella.

Voit tuoda epäkunnossa olevan laitteen myymäläämme arvioitavaksi. Myymälähenkilökuntamme tutkii laitteen ja arvioi, onko kyseessä takuun alainen vika. Jos et pääse myymälälle asioimaan, laitathan meille viestitse mahdollisimman tarkan kuvauksen viasta sekä mieluiten kuvia ja/tai videoita viasta.

 

Mikä vaporisaattori on paras? Mistä tiedän sopiiko tietty malli minulle?

Vaporisaattoreita on moneen makuun, eikä ole olemassa yhtä parasta vaihtoehtoa, vaan eri ratkaisut sopivat erilaisiin tarpeisiin ja budjetteihin. Vaporisaattoria valitessa kannattaa miettiä, millaisissa tilanteissa käytät vaporisaattoria ja mitä haluat sillä vaporisoida.

Pöytävaporisaattori on hyvä valinta kotikäyttöön, kun taas kannettava vaporisaattori tarjoaa enemmän mahdollisuuksia lokaation suhteen. Osa malleista soveltuu yrtin, osa tiivisteiden ja osa molempien vaporisointiin. Eri malleihin saattaa myös kuulua erilaisia lisäosia kuten vesifiltterisovittimia tai huonetuoksukulhoja.

Vaporisaattoria valitessa kannattaa siis määrittää oma budjetti ja tehdä sitten valinta haluamiesi ominaisuuksien pohjalta. Jos kaipaat apua valinnassa, laita meille viestiä tai tule käymään myymälässä ja autamme sinua mieluusti löytämään tarpeisiisi sopivan mallin.

 

 

SIEMENET

Onko siementen tilaaminen laillista? Entä jos asun ulkomailla ja asuinvaltioni on kieltänyt siemenet?

EU:n sisäisessä kaupassa on taattu tavaran vapaa liikkuvuus. Jäsenvaltio ei voi siis lähtökohtaisesti kieltää toisessa jäsenmaassa laillisesti tuotetun tavaran tilaamista jäsenmaasta toiseen. Siemeniä ei myöskään kielletä minkään kansainvälisen sopimuksen perusteella. Ne ovat siis täysin laillisia ja niitä on luvallista tilata niin Suomen sisäisesti kuin toiseen EU-maahan. Lisäksi kaikki myymämme siemenpakkaukset myydään keräilyesineinä.

 

Mikä on feminisoitu siemen?

Feminisoidut siemenet ovat siemeniä, jotka on jalostettu tuottamaan vain naaraskasveja. Kaikki myymämme siemenet ovat feminisoituja, myös autoflower siemenet, ellei sitä ole erikseen mainittu. Ei-feminsoiduista siemenistä käytetään nimitystä "Regular" ja niitä käytetään lähinnä jalostustarkoituksiin.